El broadcasting ha esdevingut un camp molt exigent quant a la constant exploració de solucions creatives. Per una banda cal trobar noves maneres de comunicar-se eficaçment amb les audiències i per l’altra cal buscar la notorietat dins un sector on la oferta és molt àmplia i està molt segmentada.
En aquest context tan complex trobem dos exemples de tv-branding força oposats que ens ajuden a posar de manifest les diferents línies creatives que s’estant duent a terme.
El primer exemple –Voyage Channel– opta per una marca més sintètica, simplificada i en dues dimensions. El branding per pantalla creat per l’agència Eloisa Iturbe, es basa en el color, el dibuix simplificat, l’abstracció i el moviment per transmetre i comunicar. Tots aquests elements incrementen els significats de la marca, sense que aquesta
adquireixi grans transformacions: la suma de tots els elements esdevé la identitat del canal.
El segon exemple és el redisseny del Discovery Channel realitzat per Discovery UK Creative (grup creatiu in-house del canal), Double G Studios i Dixon Baxi. En aquest cas, la identitat del canal es basa, principalment, en l’animació del logotip, que s’omple de vida i realisme en tres dimenensions. Tots els elements resten a un segon terme, al servei de la marca.
Hi ha una ruta que sigui millor que l’altra? Abstracció o realisme? Simplificació o complexitat? Un univers al servei de la marca o la marca com a univers?